Autohuset Vestergaard

Opgaven:

Autohuset Vestergaard er med sine 11 bilhuse fordelt over det meste af landet en af Danmarks største bilforhandlere. Virksomheden forhandler 12 forskellige bilbrands fra Volvo og Jeep i den dyre ende til Kia og Dacia i den modsatte kategori.

Vores første opgave for Autohuset Vestergaard opstod, da virksomheden opdagede behovet for at gentænke den måde, man I mange år har tænkt SEO i forhold til produkttekster. I kampen om de gode placeringer på Google er det ikke længere nok at skrive langt og blot sikre sig at gentage de ønskede søgeord masser af gange. Google er blevet klogere, og i dag får content, der skaber værdi for brugeren langt bedre placering end de traditionelle SEO-tekster.

Siden har vi løst en række andre opgaver for bilhuset.

 

Løsningen:

Hvordan skriver man fængende og entusiastisk om eksempelvis alle Ford-, Renualt- og Dacia-biler på mere end 10.000 tegn for alle modeller? Det gør man ved at kombinere den dygtige og skarpe copywriter med den nørdede fagjournalistik og kigge mere på kundens behov for information og konkret, brugbar viden end på faktasheets fra bilfabrikken. Man gør det ved at være ærlig i sin kommunikation, men ærlig på bilmærkets præmisser, for selvfølgelig kan man ikke sammenligne komfort og køreglæde i en Volvo og en Dacia, men det er også biler med vidt forskellige målgrupper.

 

Resultat:

De mange modeltekster blev starten på en tæt relation til Autohuset Vestergaard, som vi siden har lavet masser af autentisk og troværdig storytelling for. 

Først i forbindelse med lanceringen af den digitale leasingplatform VestergaardGO og senest en kampagne for autohusets skadecenter. Udover artikler og storytelling har vi skabt storyboards til virksomhedens interne videojournalist samt explainervideo og rådgivning ift. kampagnestrategier og meget andet.

»Vi har samarbejdet med Wunderkind på flere forskellige områder, primært med fokus på content creation, men også på større koncepter med idégenerering og eksekvering, hvor Wunderkind har været en super stabil og seriøs samarbejdspartner.

Overlevering af produkter har altid været rettidig, og der kommer ikke nogle skjulte ekstraudgifter, når først en pris er aftalt. Dette giver en god tryghed hos os som virksomhed, når vi benytter eksterne samarbejdspartnere,« forklarer Jesper Søgård, der er kommunikations- og marketingchef hos Autohuset Vestergaard, om samarbejdet.