Rydhave Efterskole

Opgaven:

Rydhave Slots Efterskole stod i sommeren 2019 med et akut problem: Skolen manglede elever til det kommende skoleår, og tilmeldingerne til skoleåret 2020/21 haltede også langt bagefter skolens målsætninger. Opgaven var at skabe maksimal opmærksomhed om skolen blandt relevante målgrupper for et lille budget.

 

Løsningen:

Wunderkind Media producerede en række artikler om hhv. E-sport, ridning og motocross, som var de linjefag Rydhave ønskede et øget fokus på, samt små video-teasere med elever, der skulle trække målgruppen fra SoMe og ind på rydhave.dk, hvor der var mulighed for at læse mere samt booke et besøg på skolen. 

Til hver af de tre linjefag byggede vi relevante SoMe-audiences, der ramte både de unge i målgruppen samt deres forældre.

Som optakt til Efterskolernes Dag i september kørte vi kampagnen igen sammen med nye artikler og videoer om en ny håndboldlinje samt en klimalinje på skolen.

 

Resultat:

Det lykkedes via relevant og underholdende content at ramme de rigtige målgrupper – til kontaktpriser, der er helt exceptionelle, hvilket resulterede i, at skolen opnåede det ekstra antal elever til skoleåret 2019/20, som var sat som mål. Derudover satte skolen rekord i antallet af deltagere til Efterskolernes Dag, og ved udgangen af oktober måned var skolen tre måneder foran tidligere års indskrivning af elever til skoleåret 2020/21. 

 

Kunde

Rydhave Efterskole

Category:

Date: