Opgave: I 2008 fandt man på Carlsberg en gammel ølflaske, der viste sig at indeholde spor af den oprindelige øl, der blev brygget på verdens første rendyrkede gær fra 1883. Det var en forsker på Carlsberg, der fandt frem til denne gær, og øllen ‘1883’ blev i 2017 brygget på baggrund af denne. Men hvordan sætter bruger man så betydningsfuld en opdagelse til at aktivere hele Carlsbergs historie og tradition for forskning og udvikling, der har haft afgørende betydninger adskillige gange i verdenshistorien. Ikke bare inden for ølbrygning, men i den række af de ting, vi i dag tager for giver. Samtidig ønskede Carlsberg at skabe fokus omkring de initiativer, der har i 2017 og fremover for at skabe verdens mest bæredygtige ølproduktionen
Løsning: Wunderkind kom med idéoplæg til, hvordan man koblede fortidens mange historiske bedrifter sammen med de nutidige og fremtidige projekter og handlingsplaner, for at sætte en streg under den innovationkraft, der udgår fra Carlsberg og i særdeleshed Carlsberg Laboratorium, hvor mange af idéerne er udklækket.
Resultat: Wunderkind Media stod for content-delen til kampagnen. Berlingske Media stof for skabelsen af teknikken bag det kampagnesite, der endte som landingpage for den native advertising-kampagne, der kørte i en række kanaler. Contentindholdet løb op i ca. 30 kapitler med op mod samlet 300.000 anslag, der sammen med historiske fotos, videointerviews og meget andet var med til at gøre lanceringen af ‘1883’ til en spektakulær oplevelse.